Отдавна имах желание да си купя бензинова печка за ръце, но ме спираше цената. Наскоро видях в един от нароилите се напоследък китайски онлайн магазини да се предлага китайска печка на достъпна за мен цена. При това изпращат безплатно до България. Поръчах и зачаках.
Печката дойде учудващо бързо. След 12 дена получих плик от Хонг Конг. С нетърпение отворих, а вътре така чаканата от мен печка.

Размери: 97х68х18мм
Тегло: 80гр
Разход: 1ml/h
Гориво: Бензин за запалки Зипо
Формата е много добра и удобна за носене в джоб или провесена на врата както си е в торбичката под якето. Стабилно изработена от метал и много добре никелирана. Всъщност толкова добре, че от нея се отразява всичко и поради това не можах да направя качествени снимки. Сигурно има начин, но аз не го знам. На моите печката или изглежда смачкана или има цветни петна, та даже и фотографа се е отразил тук там. Но ще ви ги покажа, за да придобиете идея как изглежда тя.
В рекламата пишеше, че в комплекта влизат бензинова печка, торбичка и дозатор за зареждане на гориво. За съжаление на мен не ми изпратиха дозатор. Или са забравили, или вече не пращат. Не е болка за умиране. Дозатор винаги може да се направи, но за всеки случай изпратих запитване да проверя как стоят нещата.


Торбичката е от някаква синтетика и доста успешно наподобява кадифе. Единствен недостатък, който забелязвам досега е, че обира като магнит всички прашинки и власинки които минат покрай нея.
Дойде и най-вълнуващия момент. Зареждане и палене. Според ТТ данните печката гори с бензин за бензинови запалки Зипо, Ронсон или Клипер. Дават и разход 1мл на час.
Самото пълнене става така:
Взема се запалката и се сваля надупчения капак. След това внимателно се хваща с два пръста дюзата и с издърпване се сваля и тя.

Пълни се дозатора и внимателно се изсипва в резервоара на печката.

При тази операция трябва да се внимава да не се препълни и да се намокри дюзата, защото тогава вместо да тлее тя ще започне да гори като запалка и ще се повреди. Ако все пак се препълни резервоара, трябва да се наведе с отвора надолу и да се изтръска излишното гориво.
След като се зареди с гориво се поставя отново дюзата. В самата дюза е катализатора и той по никакъв начин не трябва да се пипа с ръце ии да се ръчка с ножче или други остри предмети.

Печката е готова за палене. Самото запалване става с кибрит или запалка. Поднася се пламъкът до дюзата на печката. Все едно се пали свещ. За 3-4 секунди печката би трябвало да се запали. Вижда се как повърхността на катализатора в дюзата започва да тлее. Поставя се отново големия надупчен капак и се изчаква няколко минути. Ако е студено наоколо се поставя в джоба.

След няколко минути печката се разпалва с пълна мощност и така загрява, че е трудно да се държи с ръка. Тогава се поставя в торбичката и може да се ползва докато не изгори горивото и тя не угасне.

Принципа на работа е следния. Посредством катализатора в дюзата се палят бензиновите изпарения и те горят без пламък. Тлеят. От температурата се нагрява цялата запалка и изпаренията стават още повече. Тогава печката влиза в работен режим и е готова за ползване.
Както казах вече катализатора не трябва да се пипа с ръце. Да не се мокри и да да не се маже с мазнотии. Бензина не трябва да е оловен. По спецификация трябва да е от типа Зипо. По форумите четох, че хората ползват и чист медицински бензин, че е по-евтин, но мненията са противоречиви. Едни казват, че печката губи мощност и гори по-малко време, други обратното. Изглежда зависи от качеството на катализатора. За този модел не съм пробвал как ще му се отрази чист медицински бензин.
Резултати: Аз използвах бензин Зипо. Понежене не получих дозатора само пръснах два пъти в резервоарчето. Дали имаше 1мг или не, не знам. Печката горя точно един час с доста висока и константна температура. За съжаление вече е топло и не успях да я тествам изцяло, но поставена в спалния чувал вдига чувствително комфорта. Усещането е, че в чувала има още някой с много топло д*пе.
Като недостатък мога само да отбележа миризмата на бензина. Докато гори си мирише, но не е силно и според мен не е проблем. Пак някъде във форумите четох, че бензина в черните тубички Зипо миришел най-малко, а най-много жълтите тубички на Ронсон, но аз това не съм го проверил. На мен ще ми е интересно да сложим една до друга оригинална японска печка с платинен катализатор и моята китайска с катализатор от стъклена вата. Може би по-добрия катализатор помага за по-пълно изгаряне и по-малко миризма, но това е само една непроверена теория.
Като цяло съм много доволен от покупката. Надявам се да ми помогне за повече излизания и нощувки сред Природата в студените дни. Комплект печка, запалка и тубичка бензин тежат 200 грама.


Печката я поръчах от
CHINA GRABBER. При цена от USD 8.16, на мен ми излезе 11.78лв по курса в момента на поръчката. China Grabber изпраща бензиновата печка безплатно до България.