Ревюта > Ревюта

Конвой ц8-брутален!

<< < (2/20) > >>

Orlov:
Здравейте,
Представям ви мойте впечатления от фенера на фирмата Convoy модел C8.
Притежавам го от над една година.
За този период е експлоатиран много и не е мръднал. Оказа се изключително надежден.
Поръчал съм от магазина на Саймън резервно стълко и калъф за колан.
http://ru.aliexpress.com/store/group/Clip-Headband-holster-Holder/330416_254415430.html
За цената си от 19$ предлага много повече от това което плащаш.
Като количество режими и КПД на драйвера не може да се мери със скъпите фенери, но който има желание и опит може да си поръча друг драйвер.  Хубавото на Конвойте е че са лесни за мод. Друго тяхно предимство е избора при поръчка на цветовата температура на диода: жълта топла светлина за максимално проникване при замърсен въздух и при мъгла, неутрално за качествено осветяване и студено за далекобойност.

Orlov:
За да не бъде ревюто подобно на другите ревюта във форума, които са по-скоро търговски реклами с ниво на описание потребителски интерфейс, ще добавя малко по-подробна техническа информация.
Различните модели на Convoy ползват различен тип драйвер.
Най-общо казано драйверите при фенерите в зависимост от регулирането (стабилизирането) на тока и напрежението към диода се делят на следните типове:

Повишаващ драйвер.
Имаме в случая когато напрежението на батерията (батериите) е по-ниско от това което трябва да се подаде към диода. Типичен пример: диод XML-2 и две батерии размер АА. В този случай тока който драйвера дърпа от батерията е по-голям от този който подава върху диода. За сметка на това напрежението върху диода е по-високо от това което осигуряват батериите. При условие че алкалните и Ni-Mh батерии не могат да осигурят голям ток за дълго време е обяснимо защо фенери с диод XML-2 и 2 X AA не могат да осигурят повече от 500 лумена в турбо режим и 300 - 350 лумена висок режим. Принцино от техническа гледна повишаващ (BOOST) драйвер ( DC - DC конвертор ) се реализира най-трудно и съответно загуите са по-големи. Този тип драйвери при ниски режими на светене могат да разредят батерията до много ниски нива което за АА формата не е проблем, но при литиево йонните батерии може да се окаже фатално. Такъв тип драйвери са фенерите с една батерия 18650 или 26650 и високоволтов диод от серията XHP50 и XHP70.

Линеен стабилизатор.
При него тока който се дърпа от батерията е съвсем малко по-голям с този който се подава върху диода. Това което прави стабилизатора е да изгори разликата в напрежението необходимо за работата на диода и напрежението подавано от батерията. Когато двете напрежения се изравнят линейния стабилизатор се държи като директ драйв. Характерно за тези стабилизатори е че КПД е различно в зависимост от разликата между двете напрежения и е най-виско (99%) когат двете напрежения са почти еднакви. При една литиево йонна батерия и диод XML-2 диод средното КПД е от порядъка на 85% което е повече от задоволително. Масово се използват и са най-ефективни при захранване от оловно киселинен акумулатор с голям капацитет. Възможна е и употребата му при 3 x AA батерии където при максимален режим може да се постигне над 700 лумена в продължение на 1 час. По-старите версии на Convoy X3 са с такъв драйвер.

Понижаващ драйвер.
При него напрежението на батерията е по-виско от това върху диода. Пример: 2x18650 батерии и диод XML-2. В най-вискокия режим (1000 лумена) тока който се черпи от батериите е 2А, а тока който драйвера подава към диода е 2,8А. Продължителността на работа (стабилизацията) при напълно зареднеи батерии е над 2 часа. Този тип драйвери са най-виско ефективни и лесни за реализация.

Най-често при фенерите с цел широк диапазон на напрежението от батериите се ползва комбинация от повишаващ и понижаващ драйвер.
Типичен пример е драйвера LD29 използван в някой от моделите на Конвой.

При Convoy C8 драйвера е линеен стабилизатор модел 7135. Използавни са 8 такива стабилизатора свързани паралелно. Всеки стабилизатор отдава 0,35А ток, при 8 такива тока е 2,8А. Важно е да се уточни че всички стабилизатори са свързани заедно и при стартирането на фенера се включват и 8-те. Щеше да е добре ако стбилизаторите да можеха да се включват отделно и така да се рализират ниските режими, но понеже  комутацията с електронни компоненти на токове с такъв порядък изискват мощни транзистори за които просто няма място, то при този тип фенери това е невъзможно. Ниските режими на Convoy C8  са реализирани с високочестотна ШИМ  (PWM) на тока към диода която не се усеща от човешкото око.
Характерно за Convoy C8, както и за всични Convoy e че нямат намаляване на силата на светене при максимален режим.
Моя тоест показава че след 15 минути работа темепратурата на тялото на фенера е над 60 градуса. Тъй-като една 18650 батерия реално не е може да подаде голям ток за неораничено време, реално няма опасност диода или електрониката да изгорят. Принципно 7135 има вградена температурна защита и при 110 градуса изключва.
Подробна информациа за линейния токов стабилизатор използаван в някой от моделите на Convoy може да видите тук:
http://lygte-info.dk/review/DriverTest%20Qlite%20Rev.A%207135x8%20Multiple%20Modes%20UK.html

Ето и графиката на КПД на драйвера в зависимост от напрежението на батерията:


Тук може да видите зависимостта на силата на светене в лумени от тока през диод XML-2


Надявам се инфорамцията да ви е от полза.
Ще се радвам тези от вас които са запознати с материята да обогатят темата.

Orlov:
Миналата седмица оставих моя Convoy C8 за модификация.
Тя трябва да добави следните подобрения:
- нов неутрален диод за по-добра пробивност на лъча при запрашен въздух, пари и мъгла. Принципно исках топъл за да има по-голям ефект, но нямаха. Стария диод беше студен и имаше неприятен син оттенък.
- по-голяма дължина на лъча заради по-малките физически размери на диода който разбира се е сетнат на режими над стандартните (overdrive);
- наличие на 3 минутен step down при максималния режим (много полезно ако забравиш фенера включен в най-силния режим);
- повече от 3 режима на светене ( 5 или 7, като дискотечните ще бъдат премахнати);
- ново антирефлексно стъкло което има висока пропускливост на светлината и добавя зелен оттенък за да няма неприятни отблясъци от осветената растителност;
- по-високо КПД на драйвера (над 0.9);
Очакваната цена за мода е 35 - 50 лева.
Тук може да видите изработки на майстора и отзиви на негови клиенти:
http://www.lovecbg.com/index.php?/topic/4606-%D1%82%D1%83%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%BD%D0%B0-%D1%84%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%BE%D1%82-dpetrof/
За да има смисъл модификацията вече закупих от тук:
https://batteryservice.bg/produkt/lg-chem-inr18650-mj1/
нов високотоков акумулатор LG Chem INR18650 MJ1, капацитет 3,5Ah, константен разряд 10A. Хората направиха и 10% отстъпка.
След интервенцията се очаква фенера на "унищожи" (цитирам дословно) Olight M23 Warrior и дори да задмине Nitecore MT40GT, като последния е с 5см рефлектор и по спецификации има 618 метра дължина на лъча.
Фенера ще е готов другата седмица и смятам да му спретна кратко ревю.

Orlov:
Днес пристигна моднатият Convoy C8. Всичко е изпълнено, чакам само антирефлексното стъкло.
Ето малко снимки:
От ляво на дясно: Nitecore MT40GT, Convoy C8 с мод, Nitecore MH27.
Вижда се как Конвоя размазва братчето си с една батерия MH27 и задминава макар и с малко MT40GT който обаче е с две батерии и по-голям рефлектор. По ТТ данни MT40GT има лъч с дължина 618 метра. Convoy C8 с мод е малко отгоре.

Orlov:
Направих  бърз тест на открито . С8 отвя Найткор МТ40GT. Когато си взимах фенера майстора каза че спокойно мога да се меря с Olight M2UX който по стандарт е с 800 метра лъч. Аз си помислих че леко се изсилва, но сега разбирам че е бил прав. За съжаление нямам такъв фенер за да направя сравнение. Предполагам че ще са на едно ниво като далекобойност. Това просто надмина мойте очаквания. Поздравления на Митко Петров за добре свършената работа. Сега разбирам защо толкова е хвален в ловния форум.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия